7 maart 2008

Ugame Ulearn

Over het symposium waar ik ook aanwezig was is al in verschillende blogs bericht.
zie bijvoorbeeld voor een uitgebreid verslag U game U learn - een verslag

4 maart was ik bij de workshop Gaming voor Dummies en kon daar Assassin’s Creed uitproberen waardoor ik goed kon begrijpen wat bedoeld wordt met ‘next-gen’ in het verhaal van de productmanager van Ubisoft. Overigens deed zijn opmerkingen over de nieuwe productlijn voor meisjes (roze, Barbie, de huwelijksdag als mooiste dag van je leven etc.) me stijgeren. In het algemeen vond ik het jammer dat er niet echt gelegenheid was tot discussie, waardoor het symposium nogal oppervlakkig bleef.
Zo werd bijvoorbeeld in verschillende presentaties een vergelijking gemaakt tussen het lezen van boeken en gaming. "Lezen is lineair en leidt altijd tot hetzelfde einde van het verhaal ... "

Mijn indruk van het symposium was dat het overwegend een promotie van 'gaming' tot doel had. Nuttig om argumenten 'voor' te horen, maar wat ik gemist heb zijn de tegenargumenten en reacties daarop om weerstanden te overwinnen, die deels, vermoed ik, terug zijn te voeren tot weerstand tegen IT in het algemeen.

Je kan geloven in de kracht van het goede voorbeeld, laten zien dat iets goed werkt, succes aantoonbaar maken, ik hoop dat het een garantie is om kritiek voldoende te verstommen.

Geen opmerkingen: